dr Krzysztof Stepaniuk
Zachowania stadne i mimikra behawioralna w ujęciu teorii afordancji platform społecznościowych, memetyka, rozprzestrzenianie się treści w mediach społecznościowych, zachowania autodestruktywne w ujęciu teorii dysonansu poznawczego
- Kubacki, K., Siemieniako, D., Małagocka, K., Stepaniuk, K., Chmielewski, K. J., & Misiewicz, C. (2023). An International Consumer Study into the Role of Cognitive Dissonance in Binge Drinking. In W. Mierzejewska & P. Dziurski (Eds.), International Business from East to West: Global Risks and Opportunities (pp. 110–114).
- Stepaniuk, K., & Sturgulewska, A. (2021). Hitchhiking Experiences and Perception of Affective Label Polarity in Social Networking Sites-Potential Memetic Implications for Digital Visual Content Management. Sustainability, 13, Article 1. DOI:10.3390/su13010223
- Stepaniuk, K., & Jarosz, K. (2021). Persuasive linguistic tricks in social media marketing communication—The memetic approach. PLoS ONE, 16, Article 7. DOI:10.1371/journal.pone.0253983
- Stepaniuk, K. (2018). Do Memes Really Exist and Influence Users’ Behavioural Activities in Social Network? Memetic Content Management Perspectives Based on Decomposition of Digital Visual Content. In (Ed.), 2018 IEEE : International Conference on Systems, Man, and Cybernetics : SMC 2018 (pp. 3889–3895). DOI:10.1109/SMC.2018.00659